söndag 6 november 2011

SEATTLE!


Dagen tillbringade vi i Seattle. Vi gick först och tittade på Pike Place market. En stor marknad där de säljer mat och lite annat. Det var mycket folk och säljarna stod och skrek. Det fanns blommor i olika färger. Jättefint. Många olika sorters fisk som vi inte har här i Sverige. Stora och vissa var riktigt fula. Stora krabbor och kräftor. De sålde också kakor och stora muffins. Jag köpte en stor Cinnamon role. Jag orkade bara äta hälften. Sen fick jag kasta resten. Det blev för sött.

Sen gick vi ner till hamnen och piren där de hade lite souvenirbutiker.
Vi åt lunch på The Old Spaghetti Factory. Jag åt Spaghetti with Marinara Sauce.

Sen åkte vi vidare till Space Needle. Där tog vi ett litet tåg som gick på broar över stan in till city. Vi gick in och tittade lite på Nordstrom och Macys. Men vi handlade inget!

Sen åkte vi tillbaka till Space Needle . Jag gick inte upp utan stannade och tittade i souvenirbutikerna.

Inga kommentarer: