fredag 11 november 2011

Monroe Fair!



Åter igen en jättevarm dag. Över 30 grader. Så på förmiddagen tog vi bara det lugnt. Jag fick äntligen rida. Men hästarna var inte så pigga på det pga värmen. Jag red själv tom i trav. Hade problem att styra hästen men när man väl kom in i det så gick det bra.

På eftermiddagen när det var lite svalare åkte vi in till Monroe för att gå på marknaden. Det var stort. Typisk amerikansk fair med cowboys och djurutställning. Olika raser av får, kor, grisar mm.
De tävlade i att baka pajer, sy lapptäcken, baka cupcakes... Lite som Lilla huset på prärien.

De hade en Lumber Jack tävling. De tävlade i att hugga, såga och klättra. De var jätteduktiga. Särskilt i den värmen.

Försökte hitta nåt att äta. Som INTE var fullt med fett och socker. Inte lätt. Jag köpte nåt som heter Curly Fry. Jag blev mätt men det var fett och smakade ingenting.

Sen gick på Rodeo. Tyckte synd om djuren men det var ändå kul att se. Lite läskigt med bullriding. Trodde de skulle slå ihjäl sig. Jag förstår inte hur man kan hålla på med det.

Inga kommentarer: